tirsdag 24. oktober 2017

Munken, Kallskär Skärgård - Rammskär Dag 5

Etter en relativ bløt og vindfull overfart til Munken, våknet jeg kl 4 til verdens flotteste soloppgang i nordøst. Det var utrolig stille kun avbrutt av ternekvitter. Nå heter det vel terneskrik, men jeg synes det høres noe negativt ut så jeg går for kvitter. Nordisk sommer i skjærgården på sitt aller, aller beste!


Jeg krøp ut av soveposen, og gikk litt rundt teltet for å suge til meg inntrykk fra en fantastisk morgen. Slike morgener er absolutte høydepunkter for meg på slike turer. To filmklipp:
Fra dagen før landing Munken
Morgen på Munken





Jeg gikk å la meg og våknet i 8 tiden. Det ble frokost før vi pakket kajakker og fortsatte rett nord, før vi ble veldig sugne på medsjøpadling og padlet litt mer mot nordvest. Selv om kajakkene er fullastet med saker, og lå tungt i vannet, ble medvind og bølger på rundt en 60 -70 cm nok til å få flotte surfer slik at hastigheten gikk godt opp.




Vi lunsjet på Storskär før vi medsjøpadlet videre til Rammskär der vi skulle bryte opp padlegruppen dagen etter.

Jeg padlet hele turen med VKVs kajakktralle iom at jeg ikke hadde turens sluttpunkt klart for meg. All logistikk blir lettere med en godt fungerende kajakktralle.

I begynnelsen av turen lå hjulene på bakdekk, men etterhvert ble de pakket inn i kajakken. Saker på dekk er potensiell risiko under gitte situasjoner slik at alt som ikke brukes for selve padlingen kan pakkes inn i kajakken - er en stor fordel.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar