tirsdag 21. november 2017

Vintertur

Da ble det en flott start på vintertursesongen 2017-2018. Vi startet sent på fredagskvelden i stummende mørke og kraftig snøfall og vind. Noen blå grader var det også. Vi gikk til fots med lykter noen kilometer, og det var krevende å finne veien, men vi er godt kjent i området og det er flere gode kjennetegn langs vegen. Når vi kom frem var den vanlige teltplassen under vann. På grunn av mye nedbør hele sommersesongen var vannet veldig høyt. heldigvis fant vi to gode alternativ på en liten tørr høyde rett i bakkant av vannet.

God stemning i campen


Det var godt å fyre ett lite bål og grille pølser før en krøp inn i vintersoveposen for en utrolig flott natt i telt, mens vinden ulte og snøen smalt mot teltduken.
Litt padling har det også blitt i høst, og noe av det mer spesielle var at vi hadde Tom Cruise i nabolaget. Jeg visste ikke at han var på vei til Stavanger, og i alle fall ikke til nabolaget, slik at jeg padlet den vanlig ruten forbi huset der han hadde tilhold mens han var i landet.
Av en eller annen grunn kom en av boodygardene - vil jeg tro, ut på plenen og filmet meg når jeg kom til bake. Jeg ble litt irritert og kunne ikke forstå hvorfor det var så interessant med å filme meg. i Ettertid kan jeg forstå jeg til en viss grad forstå det- jeg hadde svart tørrdrakt med tilhørende balaklava, og kniv i vesten.... Mulig de ville tilby meg en rolle i Mission Impossible 6? Uansett fikk jeg rullet litt, noe som var formålet med turen utover "å lofta vede".
Ellers er det sesong for flotte søndagsturer. Sist helg tok vi turen til Utstein Kloster. En flott tur med både motvind og medvind.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar